“Niet krijgen wat je wenst, is soms het beste wat je kan overkomen”…….

Tegenwoordig spreekt men in de psychologie vaak over de ‘comfortzone’ en de noodzaak om daar regelmatig in te worden uitgedaagd.

 

Een mooie leus die ik laatst op een kalender tegenkwam is de volgende:

“Gebruik het verleden niet als hangmat maar als springplank”.

 

Ik heb me zelf ooit ongemakkelijk gevoeld toen ik de hulp van een collega nodig had bij uitdagingen die behoorlijk pittig waren. Ik moest het toch zelf allemaal kunnen?

Hulp vragen lijkt lastig te zijn tegenwoordig.

Het leven moet ‘perfect’ zijn. Ik moest perfect zijn.

Maar ik kwam er zelf niet goed uit. En ben nu blij dat ik over dat ongemak ben heen gestapt.

 

Als het klinkklaar voor je is hoe je moet handelen, heb je geen probleem.

Problemen maken dat je brein andere wegen moet bewandelen dan je gewend bent.

Dan is het fijn als iemand met je meedenkt.

Na een intakegesprek maken we afspraken over het aantal gesprekken dat nodig is om je doel te bereiken en de frequentie daarvan.

Als coach ben ik allereerst geïnteresseerd in wat je bezighoudt en waar je naar toe wilt.

Je mag van mij verwachten dat ik doorvraag en steeds centraal houd wat je wil bereiken.

Ik maak gebruik van verschillende methoden waaronder de oplossingsgerichte therapie (je eigen kracht en talenten versterken en inzetten) en de EMDR therapie waarbij de vastgezette lading van ingrijpende en soms zelfs schokkende ervaringen alsnog kan worden ontladen.

Ook maak ik gebruik van mindmapping, mindfulness en zelfwaarderingstheorie.

 

Thema’s waaraan we kunnen werken, zijn bijvoorbeeld:

  • gedrag veranderen (uit de comfortzone stappen)
  • prioriteiten stellen, organiseren en plannen van je tijd
  • zelfbeeld en zelfvertrouwen
  • negatieve gedachten, faalangst, uitstelgedrag.
  • Trauma
  • Samenwerken
  • Ouder worden, lichamelijke veranderingen.
  • Loopbaanplanning en verandering

 

Als coach help ik je ook bij het anticiperen op allerlei situaties die nog gaan komen. Doordat we deze samen in een andere context plaatsen leer je patronen te herkennen en kan je veranderingen aanbrengen die je meer voldoening geven en een positiever zelfbeeld.